alert-erroralert-infoalert-successalert-warningbroken-imagecheckmarkcontact-emailcontact-phonecustomizationforbiddenlockedpersonalisation-flagpersonalizationrating-activerating-inactivesize-guidetooltipusp-checkmarkIcons/Communication/USP/Cash-deliveryIcons/Communication/USP/Delivery-eveningIcons/Communication/USP/Delivery-same-dayIcons/Communication/USP/Delivery-storeusp-deliveryIcons/Communication/USP/Exchangeusp-free-returnsIcons/Communication/USP/Gift-cardIcons/Communication/USP/KlarnaIcons/Communication/USP/Salespritearrow-backarrow-downarrow-left-longarrow-leftarrow-right-longarrow-rightarrow-upbag-activebag-inactivecalendar-activecalendar-inactivechatcheckbox-checkmarkcheckmark-fullclipboardclosecross-smalldownloaddropdowneditexpandfilterhamburgerhide-activehide-inactivelocate-targetlockminusnotification-activenotification-inactivepause-shadowpausepin-smallpinplay-shadowplayplusprofilereloadsearchsharewishlist-activewishlist-inactivezoom-outzoomfacebookgoogleinstagram-filledinstagrammessenger-blackmessenger-colorpinterestruntastictiktok-defaulttiktoktwittervkwhatsappyahooyoutube
Gå til hovedindhold
adidas

RETURNERNINGER OG BYTTEORDRER

I 60 dage. Er det gratis.

Hvordan returnerer jeg?

Tryk på ""Start din returneringsordre"", indtast din email og ordrenummer.Pak produkterne eller produktet i den originale emballage, og læg det i kassen sammen med leveringssedlen (den leveringsseddel, der fulgte med din ordre). Hvis du vil returnere varer fra flere ordrer, skal du sørge for at inkludere alle leveringssedlerne.Luk kassen ordentligt, og sæt din returlabel oven på det originale forsendelseslabel. Du kan bruge det printede returlabel, der fulgte med i kassen.Aflevér din pakke ved et returneringssted. Send dine varer retur med det fragtfirma, der står på dit returlabel for at undgå yderligere forsendelsesomkostninger.Så snart vi har behandlet din returnering, vil vi påbegynde din refundering. Det kan tage op til 14 dage at få pengene tilbage. Refunderinger til e-gavekort sker via e-mail umiddelbart efter, at returneringen er behandlet
PostNord
UPSOm ombytninger: Når din bytteordre er ankommet og er blevet behandlet på lageret, sender vi dine nye produkter.

Hvor mange dage har jeg til at returnere min ordre? 
Du kan returnere din online-ordre gratis inden for 60 dage efter, du har modtaget den (eksklusiv hype-produkter såsom YEEZE, som har 14-dages returneringsperiode – hvilket nævnes ved kassen). 

Bemærk: Personligt tilpassede produkter fremstilles specifikt til dig og kan derfor ikke returneres, medmindre varen er defekt. 

Hvor meget koster det at returnere et produkt? 

Godt nyt. Det koster ikke noget. Sørg for at returnere det via samme fragtfirma, der leverede pakken til dig. 

Hvor lang tid tager returneringsprocessen? 

Det tager 3-5 dage for din pakke at nå vores lager i Tyskland, og vi prøver at behandle din returordre inden for 48 timer efter dens ankomst. Vi holder dig informeret via email om processen og din refundering.
Når du har aktiveret returneringen online, vil din pakke kunne spores, så du kan holde øje med den via linket herover. 

Møder et produkt købt i vores onlineshop ikke vores kvalitetsstandarder (er det beskadiget eller defekt), kan du kontakte vores kundeservice. 

Jeg har mistet mit returneringslabel, hvordan får jeg et nyt?
Et nyt returneringsmærke vil automatisk blive gjort tilgængeligt via din onlinekonto og emailet til dig, når du har fuldført din onlinereturnering eller bytteforespørgsel. 

Hvornår får jeg min refundering? 
Når vi har modtaget produkterne på vores lager, vil vi behandle din returnering. Fra det øjeblik vi har refunderet, skal din bank stadig gennemføre transaktionen. Det kan tage op til 14 dage alt efter din bank og din valgte betalingsmåde – se tidstabellen herunder. Du kan vælge, om du vil have refunderet via din oprindelige betalingsmetode eller et adidas e-gavekort.

Tidshorisont:
1. Forsendelse og behandling: 5-6 arbejdsdage
2. Refundering behandlet:
    - Kreditkort: max. 14 arbejdsdage
    - Apple Pay & Google Pay (via adidas-appen): max. 14 arbejdsdage
    - PayPal: max. 3 arbejdsdage
    - Klarna: læs "FAQ: Returnering med Klarna" herunder 
    - adidas e-gavekort: umiddelbart efter vi har behandlet returneringen

Jeg har brugt en rabatvoucher på et produkt, jeg returnerede. Kan jeg få en ny rabatkupon?
Hvis du brugte en kupon som gav dig en procentvis rabat (f.eks. 10 %), kan rabatten erstattes, hvis du returnerer ordren helt eller delvist, hvis du blot tager kontakt til os. Rabatkuponer på specifikke beløb (f.eks. 100 kr.) vil kun blive automatisk refunderet. Du vil modtage en ny email  med det specifikke beløb brugt på den del af ordren.

Vil I refundere min forsendelsesomkostninger?
Vi refunderer hele din forsendelsesomkostning undtagen i de følgende tilfælde:
1. Du returnerer kun dele af din ordre.
2. Du returnerer din ordre med et andet fragtfirma.
3. Du valgte ekspreslevering. I dette tilfælde kan vi kun refundere det beløbet, som en standardlevering ville koste, og kun i det tilfælde, at du returnerer den fulde ordre til os.

Hvad er en e-gave-refundering?  
En refundering af e-gavekortet er den hurtigste og mest sikre løsning til at købe købe produkter på vores hjemmeside, når du har returneret dine produkter. Du behøver ikke vente til din bank eller andre formidlere har godkendt din transaktion, så det er nemt og hurtigt! Vær opmærksom på, at gavekortet har en gyldighed på 3 år.
 
Hvorfor skal jeg vælge et e-gavekort som en refunderingsmulighed? 
Valg af e-gavekort som refunderingsmetode har alle disse fordele:
1. Klar til brug umiddelbart efter vi har behandlet din returnering
2. Du kan bruge det på vores hjemmeside og i vores butikker
3. Du kan dele det med dine venner og familie! Bare send dem den e-mail, der indeholder gavekortet!
4. Det samlede beløb for kortet kan anvendes til flere transaktioner
5. Du kan gemme op til 10 e-gavekort i din konto

Hvordan returnerer jeg min pakke med Klarna?
Informér Klarna, at du vil returnere din ordre, ved at besøge KlarnaPortal. Vælg den relevante ordre og klikke på 'retur'. Du kan herefter angive, at du har returneret en eller flere produkter. Det vil imidlertidigt sætte din betaling på pause indtil returneringen er blevet behandlet. Klarna vil derefter sende dig en ny faktura, eller sende en bekræftelses-email, når der ikke længere skal betales. Har du allerede betalt? Du vil modtage din refundering inden for 3-5 arbejdsdage. 

Hvornår vil jeg modtage min refundering, når jeg har betalt med Klarna.
Hvis du har betalt med Klarna, behandles refunderingen af dem. Hvis du bruger KlarnaPortal, vil Klarna refundere dig på mellem 3-5 arbejdsdage, når vi har modtaget din returnering.

Kan jeg bytte produkter?
Har du bestilt et produkt, du godt kunne lide, men i forkert størrelse? I stedet for at returnere produktet, kan du bytte det til en anden størrelse helt gratis inden for 60 dage. 

Hvordan bytter jeg et produkt?
Tryk på "Gratis størrelsesombytning", fortæl os hvilke produkter, du vil bytte, og vælg den rigtige størrelse. Put produkterne tilbage i pakken og aflevér den ved et afhentningssted inden for 5 dage for at undgå, at din størrelsesombytning bliver annulleret. Når din bytteordre er ankommet og er blevet behandlet på lageret, sender vi dine nye produkter. Du modtager en bekræftelsesmail om afsendelse af din bytteordre med et tracking-nummer, når den forlader vores lager. Vi vil bruge vores standardlevering, og sende det til den adresse tidligere oplyst. 

Returnerer og bytter du forskellige produkter fra samme ordre?
Intet problem. Du kan putte alle produkterne i samme pakke. Vi refunderer dig via samme betalingsmetode, du anvendte ved købet, når vi har modtaget din pakke.

Hvornår kan et produkt ikke byttes?
– Personligt tilpassede produkter er skabt til dig og kan ikke byttes.
– Hype-produkter, såsom Yeezy, kan ikke byttes. 

Hvis du vil have et produkt i en anden farve, så returnér venligst det bestilte, og køb et nyt produkt. Produkter købt i en fysisk adidas-butik kan kun byttes i butikken.

Hvordan returnerer jeg et produkt købt i en adidas-butik?
Du kan returnere produkter i enhver adidas-butik, men gerne i samme butik, du oprindeligt købte dem i. Medbring venligst din kvittering, og vær sikker på at returnere produkterne inden for 60 dage efter købet. Vi modtager ikke produkter, der blev købt i vores online-shop, i vores butikker. 

Hvordan returnerer jeg produkter modtaget via Click & Collect og afhentet i butikken?
Click & Collect-reservationer foretages online og afhentes og betales derefter i en butik. Hvis du vil returnere en Click & Collect-ordre, kan du gøre det direkte i butikken. 

Hvordan returnerer jeg produkter bestilt i en adidas-butik og leveret til mit hjem?
Hvis en af vores butiksmedarbejdere aflagde en ordre for dig i butikken med en table, og du modtig disse produkter derhjemme, skal du returnere dem til vores lager igennem online returprocessen beskrevet ovenfor. 

Hvordan returnerer jeg adidas-produkter købt i en adidas-butik eller online?
Hvis du har købt produkter hos vores officielle forhandlere eller en anden online-shop, bedes du kontakte dem, da de har deres egne returpolitikker. Det er ikke muligt at returnere dine produkter til adidas.

Kan jeg bruge mit e-gavekort til refundering i adidas-butikker? 
Du kan vælge at blive refunderet via et adidas e-gavekort. Du vil modtage dette gavekort, så snart vi har behandlet din returnering via e-mail. Den er straks klar til brug og kan indløses online og i adidas-butikker.