Y-3 Raito Racer
Se
nu

Hurtigst og lettest: Raito Racer

Nyt til SS19: den progressive Raito Racer fra Y-3 er let som luft, hurtigt som lyset.

"Raito" betyder "lys" på japansk og Y-3 Raito Racer er en progressive sneaker, der åbner en ny æra for adidas Boost. Den lette og hurtige Y-3 Raito Racer bygger videre på Y-3s tradition for frygtløs innovation helt i ånd med adidas og Yohji Yamamoto.

Look 1
S/S19 SHOWET
Der opstod en fejl. Prøv igen.
Forsøg igen
Y-3 Spring/Summer 2019 kommer ud af Yohji Yamamotos besættelse med "luft mellem kroppen", og adidas' fokus på menneskets bevægelse i specialdesignet tøj og sko.

Kollektionen udfordrer grænserne for innovation, teknologi og funktionalitet for at skabe tøj, der føles som det rene luft. Inspirationen er hentet fra faldskærmsudspring og sejl fra fortidens sejlskibe, der guides af Yamamotos signaturæstetik: storladen volumen i kontrollerede proportioner. For at opnå det modige, men enkle, look fokuserer Y-3 på materialeblandingen og -udviklingen ved at bruge GORE-TEX®, let nylon, specialkonstrueret patchwork-mesh, højteknologisk bomuld, Adizero og stærkt stretch. Tøjet er vendbart, let at pakke ned og, mere end noget andet, fjerlet, så det altid er nemt at have med.

Det blev præsenteret i Paris' Musée des Arts Décoratifs ved Palais du Louvre d. 24. juni, og kollektionen stod i klar kontrast til de klassiske kunstværker omkring sig. Modellerne gik igennem museets marmorgange, hvor tøjet næsten syntes at svæve for sig selv omkring dem, en dans med luften og kroppene. Kollektionen forener to verdener, der ellers typisk opfattes som diametrale modsætninger, nemlig sportens verden (specialkonstrueret tøj, intens præstationsdygtighed) og haute couture (voldsom volumen, skræddersyede silhuetter). En central del af konceptet er brugen af banebrydende materialer, der er lette, men stærke og funktionelle, heriblandt SHAKEDRY™ GORE-TEX®—det letteste GORE-TEX® i verden—som er grundlaget for unisex-jakkerne med hætte og de lange unisex-frakker.

Blandingen af nylon og twill er basen for mange af kollektionens bukser, mens spandex og jersey udgør grundmaterialet for de dramatisk overdrevne nederdele, kjoler og buksedragter til kvinder. Kollektionens farver inkluderer klassiske og minimalistiske Y-3-nuancer af hvid, sort og rød, og sæsonens highlights såsom støvet champagnefarve, kumo-grå og petroleumsgrøn. Y-3-logoet udvikler sig i tempo med Yamamots ironiske humor, og indeholder denne sæson hjerter og kranier. Det førstenævnte er kærligheden mellem adidas og Yamamoto, mens det sidste er en mørkere fortolkning af sæsonens sejlinspiration. I showets dramatiske finale var de lange parkaer og kjoler trykt med Y-3-udgaven af en "spiler", en type trekantet forsejl, der er specifikt designet til at bevæge sig i vindens retning. I skoafdelingen redefinerer Y-3 nutidige design og fremstillingsmetoder.
Læs fulde historie
YOHJI YAMAMOTO
YOHJI YAMAMOTO
Der opstod en fejl. Prøv igen.
Forsøg igen
Yohji Yamamoto er kendt for sit avantgarde tøj. Hans oversize signatursilhuetter i sort er ofte draperende store, med flere slags teksturer og materialer.

Han blev født i Tokyo og tog en kandidatgrad i jura på Keio University i 1966. Hans mor var kjolesyerske, og hun havde en butik i Kabukicho (et forlystelses- og underholdelsesdistrikt i Tokyos bydistrikt Shinjuku). Da han var færdig med sin grad, gik det op for ham, at en karriere i jura ikke var noget for ham. "Jeg ville ikke være en del af det almindelige samfund," udtalte han. "Så efter jeg fik min grad, sagde jeg til min mor, at jeg ville hjælpe hende." Yamamotos mor lod ham arbejde i butikken, hvor han kunne tage ved lære af assistenterne. På hendes opfordring gik han også på Bunka Fashion College, der nu er berømt for at have uddannet Kenzo Takada, Junya Watanabe og selvfølgelig Yamamoto.

Efter han var færdiguddannet hos Bunka, modtog han en pris, der sendte ham til Paris, men det var i Japan, at han fandt sin stemme som designer. Han startede et lille firma, der solgte ready-to-wear, og det begyndte langsomt at tiltrække kunder i alle af Japans storbyer. Succesen ledte hans tanker tilbage til Paris, og i begyndelsen af 80'erne vendte Yamamoto tilbage til den franske hovedstad for at åbne sin første butik.

Siden da har han fået en dedikeret og global following. Hans to hovedlinjer er Yohji Yamamoto og Y, og de findes i high-end afdelingerne i stormagasiner verden rundt, og i 2007 solgte de for over 100 millioner dollars, ifølge firmaets egne oplysninger. Yamamotos andre linjer inkluderer Pour Homme, Costume d'Home og Regulation Yohji Yamamoto.

Yamamoto er blevet tildelt mange priser for sine bidrag til modens verden, deriblandt Chevalier Ordre des Arts et des Lettres, Medal of Honor with Purple Ribbon, Ordre national du Mérite og Royal Designer for Industry og Master of Design fra Fashion Group International.
Læs fulde historie
Der opstod en fejl. Prøv igen.
Forsøg igen
Load mere
    Tilbage til forrige visning
    Previous view
    Se kollektioner som - Vis som -
    Kategori
    • Sko
    • Tøj
    • Tilbehør
    Køn
    • Mand
    • Kvinde
    Sorter efter
    • Nyeste først
    • Pris (lav - høj)
    • Pris (høj - lav)
    Filtrér og sortér
    • Kategori
    • Alle
    • Sko
    • Tøj
    • Tilbehør
    • Køn
    • Begge
    • Mand
    • Kvinde
    • Sorter efter
    • Nyeste først
    • Pris (lav - høj)
    • Pris (høj - lav)